Support til jeres DPO, når I har behov
for hjælp eller en second opinion
Juritas hjælper jeres DPO med at opretholdet et højt complianceniveau, det skaber bedre forudsætninger for at kunne efterleve databeskyttelseskravene
En Databeskyttelsesrådgiver (DPO) skal være i stand til at håndtere en voksende mængde opgaver lige fra stigende krav til databeskyttelse til de mange udfordringer i den daglige drift. Det kræver ofte et ressourcetræk målt på tid og kvalifikationer, som kan være vanskeligt at leve op til.
Juritas supporterer jeres egen DPO, når I har behov for hjælp. Med DPO Support assisterer vi blandt andet med lovpligtig uddannelse og træning, GDPR-dokumentation, juridisk hotline, kontakt med Datatilsynet og kunder eller borgere, og I kan sætte supportløsningen sammen, præcis som I ønsker.
DPO Support kan inkludere
Juridisk hotline
I forbindelse med henvendelser fra registrerede, spørgsmål fra medarbejdere, sikkerhedsbrud, risikovurderinger, klager osv.
Hjælp i spidsbelastningsperioder
Et supplement til DPO’ens kapacitet i perioder med ferie eller andet fravær, spidsbelastning eller hvor funktionen kræver ekstra bemanding for, at DPO’en dækker hele organisationen
Ad-hoc varetagelse af DPO-rollen
I konkrete sager, hvor DPO’ens interne funktion kan skabe tvivl om interessekonflikt
Sikring af kompetenceniveau
Vi sørger for, at DPO’en opretholder det påkrævede kompetenceniveau gennem lovpligtig efteruddannelse, og vi supplerer DPO’en, når særlige opgaver måtte kræve juridiske specialistkompetencer, som almindeligvis ligger uden for DPO’ens kompetencer
Uafhængig varetagelse af interne tilsyn
Vi varetager det pligtige interne tilsyn med organisationens overholdelse af lovgivningen og interne politikker og procedurer
En løsning sammensat efter jeres behov.
Løsningen kan naturligvis skaleres, hvis jeres behov ændrer sig over tid.
- Møde – Ved det indledende møde vurderer Juritas jeres compliance og eventuelle mangler (uden beregning)
- Løsning – Vi hjælper jer med at identificere relevante udfordringer hos jer og foreslår en løsning
- Pris – Vi aftaler en pris på baggrund af det supportniveau, der matcher jeres behov
- Start på Support – Vi supporterer jeres egen DPO og sikre i fællesskab ejeres complianceniveau